zaterdag 29 december 2012

Gemis

Ik sta buiten, even een sigaretje, en ik zoek de volle maan.
Ik zie haar niet, te bewolkt, en ik moet denken aan gemis.
Aan dierbaren om me heen die rond deze dagen last hebben van gemis, ze missen dierbaren die er niet meer zijn, ze missen een liefdevolle partner, of gemiste kansen.
Aan mijn eigen gemis, een eigen plekje, meer financiele mogenlijkheden die me meer vrijheid geven om dromen te verwezelijken.
En ik realiseer me dat het er allemaal is, maar dat ik het nu even niet kan zien.
Net als die volle maan, ik weet dat ze er is ondanks dat ik ze nu even niet kan zien, het is er allemaal al die kansen, alle liefde, alle avonturen, ze liggen om de hoek, net buiten mijn zicht.....
Maar het is er wel, en met het nieuwe jaar voor de deur ben ik haast kinderlijk nieuwsgierig wat voor avonturen ik in 2013 weer ga beleven.
De afgelopen jaren waren heftig en zonder twijfel avontuurlijk, een haast heroïsche zoektocht naar mijzelf, en ik ben blij met wat ik heb gevonden.
Dus wat 2013 ook gaat brengen, ik ga het met vertrouwen tegemoet.
Ik heb geen last van mijn gemis, het laat me zien dat ik nog wensen en dromen heb, dat ik nog gretig ben.
Dus ik bedank mijn gemis, en ik bedank de volle maan.
Laat 2013 maar komen, ik ben er klaar voor.

Voor al mijn dierbaren, een gelukkig, liefdevol en avontuurlijk 2013 gewenst, en vergeet niet, het ligt net om de hoek, mischien net buiten je zicht, maar het IS er wél.

Dikke knuffel,
Ben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten