dinsdag 21 februari 2012

Ik besta


Het is zover.


Na afgelopen zondag heb ik eindelijk geschiedenis mee geschreven.

Ik heb bestaan, het is vastgelegd.

Ik heb mijn 5 seconds of fame.

Afgelopen zondag vol in beeld bij de uitzending van omroep Brabant over D’n Opstoet.

Ik heb de beelden zeker 10 keer bekeken, heb ze gedownload via youtube,  link doorgestuurd naar vrienden en gedeeld op facebook.

Want ik wil er ook graag bij horen, het idee hebben dat ik niet voor niks leef, dat ik ook een plekje heb in de geschiedenis, dat het méér is als zomaar één van de 6 miljard.

Is het een Ego-ding?

Ja, natuurlijk.

Want ik heb al zoveel betekend voor zovelen, in de eerste plaats voor mijn directe naasten, mijn ouders, mijn dochters, de rest van mijn familie, vrienden, kennissen, collega’s.

En natuurlijk heb ik voor de één meer betekend als voor een ander, maar mocht ik nu een kijkje nemen bij mijn uitvaart, dan weet ik zeker dat het druk zou zijn.

En dat de meesten verdrietig zouden zijn omdat ze me moeten missen.


En toch, die 5 seconden bij de plaatselijke media, die voelen alsof ik nu nooit meer in de vergetelheid raak, ik ben vereeuwigd in de archieven, dwalend over het internet, voor eeuwig oproepbaar voor al wie wil.

Ik ben gefilmd, dus ik besta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten