maandag 6 februari 2012

eerste stapjes

Mijn eerste bog-bericht.
Wat wil ik schrijven?
Ik wil mijn Liefde verspreiden door de wereld en dit is mijn digitale doorgeefluik?
Klinkt wel leuk, dekt de lading, maar is niet erg duidelijk denk ik.
Laat ik zeggen dat ik het zelf nog niet weet wat ik nou precies ga doen met dit blog, behalve dat ik ga delen met de wereld wat ik wil delen, te beginnen met het volgende.

______________________________________________________

Verliefdheid is de potentie van ideale liefde.
Verliefdheid ontstaat vaak bij een kennismaking met een ander, waarbij je je eigen ideale liefde projecteert door het ontbreken van kennis over de ander.
Het verdwijnen van die verliefdheid ontstaat bij de ontdekking van tekorten in de ander in het voldoen aan dit ideaalbeeld.
Blijft er genoeg over dan noemen we dit ”liefde”, wordt het nog minder, dan word het ”vriendschap”, en bij nog minder dan stopt meestal het intieme contact met de ander.
Feit blijft dat de verliefdheid een spiegel is van je eigen potentiele liefde.
Zo groots dat nog geen enkel oordeel of vooroordeel, geen angst, verdriet,  boosheid of pijn deze liefde heeft bedoezeld.
Kijk in deze spiegel, en zie je ziel, je onbezoedeld potentieel, de kern die je bent voordat zij is ingesloten in schuld, schaamte, angst, boosheid en verdriet.
Zie je ware potentieel die je kunt zijn als je je weer kunt bevrijden van deze verstikkende oordelen die je jezelf eigen hebt gemaakt, misschien kun je dan ook weer eens verliefd worden op jezelf !
Ontstaan vanuit een prachtige droom,
Een cadeau voor mezelf dat ik graag met jullie wil delen.
_________________________________________________________

Geen opmerkingen:

Een reactie posten